12-06-2015 Sanur

12 juni 2015 - Sanur, Indonesië

Vanmorgen al vroeg opgestaan in de hoop wat van de zonsopkomst te kunnen vangen. Ik probeer -zonder succes- zacht de kamer te verlaten maar omdat de kamerdeur zich niet zachtjes laat sluiten kan ik niet anders dan die wat harder achter me dicht te trekken. Pas later zal ik horen dat Marianne dat gehoord heeft en er wakker van is geworden.

Met het zachte ochtendlicht dat er dan is in combinatie met wat licht van een zaklampje baan ik mij een weg door het hotel, het totaal verlaten zwembad en vind mijn weg naar het strand. Ik sla links af en loop een stuk de boulevard op en stel statief en camera op richting het Oosten, althans dat denk ik. Helaas geeft het kompas op mijn gsm het Oosten niet goed aan en heb ik voor Piet Snot tig foto's verschoten toen ik pas goed en wel doorhad dat mijn camera op een verkeerd punt stond te focussen.

Zonsopkomst SanurDe zon heb ik evengoed wel weten te vangen, maar toen was zij al opgekomen. Het geeft allemaal niet; Sanur wakker te zien worden op dit vroege tijdstip is best aangenaam en datzelfde geldt voor de temperatuur, al kan ik al wel voorvoelen dat het wederom heerlijk warm zal worden. Terug in de kamer tref ik een wakkere Marianne (ghehe, sorry hoor meisje voor het lawaai vanmorgen vroeg) aan. Ze voelt zich al weer een stuk beter en straalt dat ook uit. We maken ons gereed voor het ontbijt en wandelen aansluitend over het strand. Heerlijk om zo ontspannen te kunnen lopen.

Al is het wel uitkijken geblazen.

Voor onze voeten schieten aan de lopende band kleine krabbetjes weg die je amper ziet vanwege hun geringe afmetingen en hun zandkleurige verschijning. Even verderop zien we een krabje van iets grotere afmeting en andere kleurschakering. Het strand zelf is verder nog verlaten van touristen, al maken de locals hun winkeltjes klaar voor weer een nieuwe verkoopdag en om naar iedere passant die dag te kunnen roepen: "Look in my shop" of "massage, massage".

In zee wemelt het van de vissersbootjes en vissers die tot aan hun oksels in zee aan het vissen zijn. Wij gaan niet vissen, maar zoeken wel het water op, het water van het heerlijk grote zwembad.

We installeren aan ons aan het zwembad; zwemmen doen we er nog niet omdat we om 10 uur een afspraak hebben met Juliëtte, de lokale vertegenwoordigster van NRV op Bali. Met Juliëtte nemen we onze tour op Java door en laten haar de plussen en minnen van onze reis weten en delen onze bevindingen over Hanafi en Bambang met haar.

Juliëtte laat ons weten hoelaat wij op de dag van vertrek klaar dienen te staan in de Lobby om naar het vliegveld van Denpasar te gaan. Ze wenst ons nog een aangenaam verblijf in Sanur, waarna we afscheid nemen en onze ligbedjes aan het zwembad opzoeken.

Het is er heerlijk, we wisselen zonnen en zwemmen af en onderbreken dat rond de middag voor een lunch bij Bobby's dat zich aan het strand bevindt, net buiten het terrein van het Prama. Onze lunch wordt opgeluisterd door een verfrissend briesje van zee, zo fris zelfs dat het soms zelfs koud aanvoelt.

Na de lunch vervolgen we ons bak & braad proces weer bij het zwembad.

In de avond nemen we de shuttlebus naar down town Sanur en eten er wat bij het RiB restaurant. Helaas is Michael, een van de gastheren die wij tijdens onze vorige bezoeken hebben ontmoet, vrij vandaag. Voor de smaak van het eten doet dat niets af, gelukkig. Dat is zoals we van The RiB gewend zijn, weer erg enak. Vanaf The RiB lopen we eerst nog een stukje richting Sindhu Nightmarket, doen aan window shopping, steken over naar de andere kant van de weg en lopen een stuk terug tot vlak voor het Hyatt Hotel. Het is te ver lopen naar het hotel en de weg die voor ons ligt is lang en donker; daarom houden we een Bemo aan, onderhandelen over de prijs en na wat gesoebat komt het tot een overeenkomst en zijn we niet veel later weer op onze hotelkamer.

Moe en voldaan duiken we in bed.

Het is een heerlijke dag geweest!

Omdat wij verwachten dat onze laatste dagen in Sanur ook aan het zwembad, het strand of het stadje zelf door zullen brengen, zullen we hierna niets meer posten. Dinsdag zijn we weer op Nederlandse bodem. Tot dan!

Aan allen: bedankt allemaal voor het lezen van onze verslagen, jullie input en reacties.

Zonnige groetjes vanaf het Godeneiland.

1. Cisca en Wim:
    13 juni 2015
    Fijn dat jullie heerlijk ontspannen hebben kunnen genieten, lunch bij Bobby's is een aanrader toch? Waar ligt Prama hotel precies, dicht bij Sanur beach hotel?
    Wij wensen jullie een goede terugvlucht. Groetjes uit zoetermeer Wim en Cisca
  2. Marcel:
    13 juni 2015
    Super dat jullie het zo fijn hebben op het heerlijke eiland Bali.
    Zijn jullie al wezen eten bij the three Monkey's in sanur ?
    Erg lekker en ook een leuke tent vooral de rendang schotel is een toppertje.
    Veel plezier nog en geniet er nog even van.
    Gr marcel en colinda
  3. Fam gloudemans:
    13 juni 2015
    Heerlijk dat jullie deze laatste dagen nog kunnen genieten na de verkoudheid e darmperikelen, en Cis het Prama hotel is het Sanur Beach hotel is overgenomen., groetjes weer kinders tot horens weer
  4. Kitty:
    13 juni 2015
    Schitterende foto dus de vroege onderneming is niet voor niets geweest. Jullie hebben ondanks de lichamelijke problemen van Marianne volgens mij een heerlijke en bijzondere reis gehad en ik heb genoten van de verhalen, filmpjes en foto's. Hoop dat jullie nog heerlijk ontspannen en in goede gezondheid van de laatste dagen kunnen genieten en een goede reis terug zullen hebben. Groetjes
  5. Louise vd Vijver:
    13 juni 2015
    Helaas komt aan alles een eind zo ook aan jullie vakantie vol avonturen, maar nog even de zondag genieten en de zonnewarmte maar goed in jullie opnemen, want hier was t grijs en bewolkt.
    Hoewel ik jullie avonturen heb kunnen lez3n, vind ik t nog leuker om t live te horen.
    Wens jullie nog een mooie ZONdag, en een goede terugvlucht.
    lfs en n knuf,
    MamaLou
  6. Wilma en Willem:
    13 juni 2015
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen. Goeie vlucht terug alvast. xx
    We hebben genoten van jullie verhalen.
  7. Mile:
    14 juni 2015
    Wat een schitterende foto! En dan ook nog zo'n heerlijke dag. Hopelijk zijn de paar dagen die nog volgen net zo heerlijk! Geniet ervan, hele goede vlucht terug en weer tot in het Nederlandse.
  8. Petra:
    15 juni 2015
    Nog heel eventjes... en dan zit onze reis er echt weer op. Vandaag om 14:30 uur Nederlandse tijd vliegen we weer terug naar huis, een mooie reiservaring met vele nieuwe indrukken rijker.