07-06-2015 Zondagse (on)rust

7 juni 2015 - Batu, Indonesië

Blij dat we niet afgelopen nacht al op hoefden voor de Bromo (want lange reisdag achter de rug) zijn we zoals jullie al eerder konden lezen, vroeg gaan slapen, niet wetende dat Jomanda de volgende ochtend zou beginnen aan een luidruchtige ingestraalde (kwam helemaal door onze slaapkamer heen gestraald) bijeenkomst. En dat om half 7 in de ochtend. Ondanks de herrie presteren we het toch om weer in slaap te vallen en redden het nog maar net om op tijd wakker te worden voor het ontbijt dat tot 9 uur wordt geserveerd. Voor de tijd van de dag is het al behoorlijk warm als wij onze weg naar beneden lopen richting restaurant. Het ontbijt dat geserveerd wordt is het meest karige tot nu toe. Picture this: een smal muurtje met aan weerszijde van het muurtje het buffet waarbij de ene kant de Aziatische warme gerechten van rijst, vlees, vis en groenten en de andere zijde voor vers fruit, salade, desserts en in de ochtend ook het ontbijt. De warme aziatische gerechten werden vanmorgen genuttigd door de locals. Echt hoor, dat eten is niet vers meer maar her opgewarmd eten wat zo nu en dan wordt 'vers' aangevuld. Het verklaart voor ons genoeg. Niet dat wij ook maar iets van darmkrampen hadden maar toch... we hebben er onze portie last van gehad.

Wij houden het vandaag (en de vorige dagen) bij geroosterd brood met jam, kaas of ei. Vanavond zullen we ongetwijfeld opnieuw terugkeren bij dit restaurant en dan is het te hopen dat de à la carte gerechten een betere versheid garantie hebben dan die van het buffet. Na het ontbijt nemen we poolshoogte bij het zwembad, het is er niet druk en zodoende besluiten we snel terug te gaan naar de kamer, badkleding aan te trekken en weer terug te trekken.

Terug bij het zwembad  zijn er nog net twee ligstoelen te vinden waar wij ons op etaleren (ook hier weer volop bekijks van de locals). De overige ligstoelen zijn in gebruik bij de locals en dan met name de moeders; de vaders zijn met de kids in het water te vinden. De jongens en mannen hebben een wetsuit of zwembroek aan. De meisjes die allen islamitisch zijn, zijn van top tot teen gekleed in burkini of complete kledingset van broek met blouse. Alles bij elkaar een kleurrijk geheel. Wij durven ons niet van onze kleding te ontdoen om pontificaal in onze badkleding tussen deze geklede mensen te liggen. We liggen, relaxen en zonnen dus met kleding aan en dat is panas panas (heet heet). Omdat we ons zo niet op ons gemak voelen, trekken we ons terug op onze kamer waar we zo'n beetje de rest van de dag doorbrengen met lezen, slapen en spelletjes spelen op onze tablets. Lokale tijd hier is nu 17:30 uur en Marianne heeft net een heerlijk verfrissende douche genomen. Ik moet nog zeker 45 minuten wachten voor ik ook kan douchen. Er is namelijk slechts 30 liter water te gebruiken en daarna kost het 45 minuten voordat de watervoorraad zich weer aanvult. Onze verdere avond zal worden gebruikt om te eten, nog wat relaxen/slapen en een nachtelijke uitcheck om 01:00 uur. Dan haalt Bambang ons op voor een van de laatste Javaanse avonturen.

Na het huidige hotel wacht ons nog een hotel in Java te Kalibaru. In Kalibaru is er in de kamers geen wifi, het is dus best mogelijk dat wij ons pas weer melden vanaf het hotel in Bali. Thuis hebben we bij het boeken van onze reis gekozen voor het Ramada Hotel & Resorts te Benoa. Omdat we echter gedurende onze reis met onze hotels in afgelegen gebied vertoefd hebben en er heg nog steg kennen en dat in Benoa ook het geval is, hebben we er voor gekozen het Hotel in Benoa om te boeken naar het Prama Beach Hotel in Sanur, het Sanur dat voor ons inmiddels bekend en vertrouwd is.

Het omboeken is ons met behulp van de reisorganisatie en Hanafi gelukt. Yeahhh :-)

Tot in Sanur. Sampai Jumpa.

1. Louise vd Vijver:
    7 juni 2015
    Genieten jullie nog even van Kalibaru. Als jullie de weg nr Bali nemen passeren jullie ook het dorp waar ik in 2012 voor Trudy!s project vrijwilligerswerk heb gedaan.
    Het hotel waar jullie gaan logeren in Sanur is n bekend hotel maar nu onder n andere naam en ligt dicht bij Jln Sekarwaru en volgens mij ook in n drukke winkelstraat.
    Nogmaals lekker nog genieten.
    Kusssss
  2. Fam gloudemans:
    7 juni 2015
    Doodzonde van je nieuwe bikini, had nou maar een boerkini gekocht, maar op bali kun je weer heerlijk jezelf zijn, kijk nog maar even uit naar de zons opgang, en nog een fijne tijd op java. Wij zitten inmiddels op Gran Canaria, naar het li edamsen te kijken
    . Heel veel plezier en tot horens in bali.
  3. Fam gloudemans:
    7 juni 2015
    . Heel veel plezier en tot horens in bali.