24-4-2014, Dag 5

24 april 2014 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Vanmorgen om 09:00 uur opgehaald door Mr. Billy, de 'vaste' chauffeur van Loekie. In ongeveer 30 minute rijdt hij ons naar Jimbaran's Stichting YPAC

YPAC is een kindertehuis voor gehandicapte kinderen.

Missie van stichting YPAC:
YPAC probeert te bereiken dat de kinderen die ze onderdak geven zich thuis voelen. Ze krijgen een opvoeding en een opleiding die hen voorbereidt op een zelfstandig leven als volwassen gehandicapte. Maar daar houdt de verant-woordelijkheid niet op: ze geven hen ook het respect en de geborgenheid die alle mensen nodig hebben, en verdienen.

Als wij arriveren is Loekie creatief bezig met de kinderen en worden we hartelijk welkom geheten door de jongens en meisjes. Kelly, een vrijwilligster uit Roermond geeft ons een toer over het complex van lokaal naar lokaal, langs de slaapzalen van de kinderen die intern verblijven, de keuken etc. Wij zijn onder de indruk van het werk dat alle vrijwilligers doen voor en met de kinderen.

Tijdens onze rondleiding breekt de hemel open en worden we getrakteerd op een heuse regenbui die een half uur heeft aangehouden. Het is onze 1e regenbui in de afgelopen dagen.

Als Loekie haar werkdag erop zit, rijden we door naar haar Homestay om wat spulletjes op te halen en daarna met ons allen naar Sanur terug te rijden. Tot a.s. zondag blijft Loekie ook bij de Radha logeren in een kamer tegenover het onze. Na een lunchbreak en aansluitend een korte siësta besluiten we nog even een duik in de zee te nemen. Ondanks dat de zon zich niet echt meer laat zien, genieten we evengoed van het zijn op het strand.

Na ons opgefrist te hebben, gaan we naar het RiB restaurant waar we hartelijk welkom worden geheten door Michael, de kelner die we nog kennen van ons bezoek in September. We zijn eensgezind en kiezen allen voor Gado Gado en een mix van diverse soorten saté (sapi, babi & ayam = resp. rundvlees, varkensvlees en kip).

We genieten van alle lekkernijen.

Morgen gaan we op stap met Madé en Komang en gaat Loekie ook gezellig met ons mee.

Tot morgen.