26-4-2014, Dag 7

26 april 2014 - Sanur, Indonesië

Vandaag staan we al vroeg op om een plekje op de vrijmarkt te bemachtigen...
Oh nee, een vrijmarkt kennen ze hier niet... en Koningsdag al net zo min.

Vandaag kunnen we een beetje uitslapen omdat er geen toer op de planning staat.

Dankzij Loekie kunnen we bij een nabij gelegen hotel (Werdhapura) gebruik maken van het zwembad met uitzicht op het strand van Sanur. Op een stel uit Frankfurt na (zij komt van origine uit Timor) hebben we het zwembad voor ons zelf.

We nemen meer dan eens een verkoelende plons in het zwembad om daarna weer op te drogen in de zon... en de zon, mèn oh mèn... die is goed heet op onze huid.

Voor onze lunch laten we onze badlakens achter bij de bedjes van het zwembad en nemen samen met het stel uit Frankfurt de bemo naar een ander verder in Sanur gelegen Warung. Uit de tal van gerechten die geserveerd worden maken we een keuze door te wijzen naar de lekkernij(en) die we willen eten.

Hierna gaan we terug naar het Werdhapura om verder te bakken & te braden. Omdat ik zo dom geweest me niet in te smeren met zonnebrandcrème, voel ik de warmte van de zon branden op m'n huid. Ik trek het even niet langer en laat Loekie en Marianne nog even verder bakken & braden. Zelf ga ik terug naar de Radha voor een verkoelende douche en de nodige aftersun producten.

Als ook de dames weer terug zij van het zwemmen, is het ook voor hen lekker relaxen geblazen. Als onze accu's weer zijn opgeladen maar onze buikjes nog leeg, is het de hoogste tijd om te gaan eten. Met het stel uit Frankfurt hebben we om 19 uur afgesproken bij de Sindhu Night Market. Wij arriveren daar even na 19 uur omdat onze bemo andere gasten eerst naar elders moest brengen. Het stel uit Frankfurt heeft dan al gegeten en wij gaan onze eigen weg over de Sindhu market. Nog geen 5 meter verder houden we halt bij een ES (ijs) verkooppunt en nemen plaats. Dit ES verkooppunt is niet te vergelijken met onze ijssalons. Wij nemen alledrie een Es Campur (spreek uit als ès tjampoer) en zijn daar slechts Rp 30.000 (€1,80) voor kwijt

Nog niet verzadigd, gaan we na het nuttigen van de Es Campur op zoek naar andere lekkernijen: Saté Ayam / Saté Kambing met rijst of lontong is onze volgende keuze (totale kosten Rp. 55.000/€3,45) en hebben daar voor elk een portie saté
(10 stokjes) met rijst of lontong voor gekregen).

In de warung achter ons maken ze teran bulang (soort van pannenkoek met zoete vulling). Dat wordt ons toetje. Wij kiezen voor de teran bulang met nootjes en chocola.

Om de nodige calorieën ook weer te verbranden, doen we sportief en gaan lopend terug naar onze accommodatie. Hier en daar stoppen we bij een winkeltje om de koopwaar te bekijken. Hier komen we ook soortgelijke beelden tegen als degene die we graag mee terug willen nemen naar Nederland maar niet in de koffer past. Toch is het beeld dat we eerder deze week tegenkwamen nog het mooist van allemaal en kopen we bij deze shops niets.

Bedankt overigens dames en heren tipgevers voor jullie soms wijze en serieuze adviezen (onder de arm nemen, door midden zagen en thuis weer lijmen). Ik denk dat we het advies van Jerry op gaan volgen door de bagage in te checken en dan maar extra betalen. We  onze zinnen min of meer op het kopen van het beeld gezet.

Terug bij de accommodatie is het rond 23 uur lokale tijd (17 uur in NL) en sluiten we de dag af.

Morgen gaan we nog 1 keer op toer met Madé... maar daarover morgen meer.

Sampai Jumpa.