Wat vooraf ging - De reis

20 april 2014 - Sanur, Indonesië

19-04 Vrijdagavond/nacht
Uiterst relaxed brengen we onze laatste avond/nacht thuis door. Op deze wijze lukt het ons wel het pelan pelan tempo van de Balinees te evenaren als we op de plaats van bestemming zijn.

20-04 Zaterdagochtend
Al vroeg -en na een goede nachtrust- gaat onze wekker (6:00 uur).
Met een lekker kopje koffie, gevolgd door een warme douche is het lekker wakker worden.

De laatste toiletartikelen worden in de koffer gedaan.

Wij zijn er klaar voor...
Het wachten is nog op de taxi die ons over een kleine 20 minuten op komt pikken voor een ritje Schiphol.

Op Schiphol aangekomen is het een drukte van jewelste. Niettemin slagen we er in in no-time onze bagage in te checken.

Op Schiphol brengen we onze tijd tot aan het boarden door met shoppen en het verzorgen van de inwendige mens.

De vlucht van Amsterdam naar Singapore en van Singapore naar Bali verloopt goed en zonder enig oponthoud, al zijn we bekaf van het tekort aan slaap. Met name de laatste 4 uur vliegen tot aan Singapore zijn een heuse beproeving. We waren echt in de veronderstelling ruim voldoende zitvlees opgebouwd te hebben
de afgelopen maanden... niet dus. Ons zitvlak kan zo voor een steigerhouten meubel doorgaan, zo hard is het geworden.

Op het vliegveld van Bali handelen we een aantal formaliteiten rond de Visa on Arrival af en kunnen dan doorlopen naar de bagagehal alwaar onze koffers binnen 2 seconden de bagageband op draaien. Dat gaat lekker soepeltjes.

In de aankomsthal staat onze gids Madé al te wachten met zijn chauffeur. In rap tempo ontfermen zij zich over onze bagage en loodsen ons naar hun auto toe.
Een goede 30 minuten later, arriveren we bij de Home Stay. Het is er schoon, niet al te groot en er is vooral -voor al onze bagage- veel te weinig kastruimte.

We frissen ons snel op, laten de bagage even voor wat die is en begeven ons naar het 15 meter verderop gelegen Café Batu Jimbar. Loekie en enkele andere bekenden treffen we daar en ploffen naast hen neer. Pfffff, het is wel weer even wennen die warmte.

Lang houden we het niet vol bij Batu Jimbar. We zijn moe en willen het liefst even gaan liggen en onze bagage, voor zo ver mogelijk, opbergen in de weinige kastruimte die er is.

Terwijl voor jullie de dag nog moet beginnen óf misschien net begonnen is, gaan wij even een uurtje op 1 oor (het is hier nu 13:45 uur; een goed tijdstip om een kleine siësta te houden).

Sampai Jumpa.