20-04-2014, dag 1

20 april 2014 - Sanur, Indonesië

Na ons hazenslaapje (het is natuurlijk Pasen) gaan we opnieuw naar Batu Jimbar. Loekie die ons is komen opzoeken bij de Home Stay vergezelt ons.

We doen ons te goed aan springrolls (loempia's) en sateh lilit (gegrilde vis geregen op stengels citroengras en een kommetje Balinese sambal. Enak! (lekker).

Na het eten wordt Loekie opgehaald door haar 'vaste' chauffeur en wij lopen
nog even de Jl. Danau Tambligan af en komen Michael tegen. Michael is een van de medewerkers van The Rib Restaurant. Tijdens onze vorige Bali-reis hebben we twee keer gegeten bij The Rib. We beloven Michael ook tijdens ons huidige verblijf een keer te zullen eten bij The Rib.

Hierna vervolgen we onze weg naar het strand waar het een drukte van belang is. Het is zondag. Voor de Balinees een dag die veelal in het teken van het gezin staat. Vele gezinnen zijn ook op deze zondag naar het strand van Sanur gekomen om te genieten van en met elkaar.

Bij ons is de moeheid nog lang niet uit ons lijf dus besluiten we nog weer terug te keren naar de Home Stay om nog wat te rusten. Ons bed ligt prima en al snel zijn we beiden onder zeil.

Rond half 8 schiet ik wakker en wek ook Marianne. Als we nog wat willen eten, dan kan dat nog. En eten willen we wel. Waar weten we nog niet precies.
We kunnen natuurlijk naar het direct naast gelegen Batu Jimbar gaan, maar kiezen uiteindelijk voor The Wicked Parrot. Op de menukaart diverse Balinese gerechten maar ook Ierse streekgerechten zoals een shepperds pie.

Wij gaan voor Indo-food:
Nasi goreng udang (garnalen) & Bami goreng ayam (kip).

We kunnen niet anders dan zeggen dat het eten ons goed smaakt. Hier keren we vast nog eens aan. De muzikale omlijsting in de vorm van een live bandje en de backing vocals van de aanwezige gasten, draagt ook een steentje bij aan de gemoedelijke sfeer bij The Wicked Parrot.

Met een voldaan gevoel keren we weer op de Radha (onze Home Stay) aan en bereiden ons voor op onze eerste nacht in Bali.

Selamat Tidur! (welterusten)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade