21-04-2014, dag 2

21 april 2014 - Sanur, Indonesië

Onze 1e nacht Bali hebben we met goed resultaat doorstaan. Tot resp. 6:30 uur en 7:45 uur slapen we aan één stuk door. Bij Radha (dat veel Balinese gezinnen huisvest) is het al vroeg een drukte van belang. Gezellige bedrijvigheid zullen we het maar noemen. Ook de rest van Sanur ontwaakt, hetgeen we merken aan het toenemende verkeer en geluiden van werklieden die in de omgeving aan het timmeren zijn.

Om even na 9 uur nuttigen we ons 1e Balinese ontbijt bestaande uit voor elk een kopje koffie tubruk (koffieprut onderin waar heet water op wordt geschonken), vers fruit en een soort van pancakes Balinese stijl met daarop wat geraspte kaas. Onze verwachting bij Balinees ontbijt was die van bami of nasi. Dat was er wat ons betreft vandaag gelukkig niet. Het Balinese ontbijt (zie foto) zoals we vandaag hebben gekregen, is voor ons precies goed.

Na het ontbijt en een heerlijke douche (goed koud- en warm stromend water) gaan we richting het strand van Sanur. We strijken neer bij de eerste strandtent waar ze ligbedjes incl. parasol verhuren: Parigata Beach Club.

Voor Rp. 15.000 (€0,95) huren we twee ligbedden incl. parasol. Een schijntje van wat we afgelopen september betaalden voor twee bedjes + parasol. Toen waren we het 5-voudige kwijt; wat overigens nog niet veel is als je het vergelijkt met de strandbedden verhuur elders ter wereld.

Nog voordat we gaan liggen bakken, duiken we eerst de zee in voor de brood-nodige verkoeling... want warm is het! Daarna is het bakken & braden, even omdraaien en verder bakken & braden want het vlees (lees: onze lichamen) willen we liefst zoveel als mogelijk gelijkmatig gebruind hebben.

"Ze zijn een beetje dom geweest" zou Maxima hebben uitgeroepen als ze wist dat we zonder eten of drinken naar het strand zijn gegaan; zeker als ze vooraf geweten zou hebben dat de verhuurder van de ligbedden daar ook niet in voorziet.

Maar voor het halen van eten en/of drinken is altijd wel iemand te porren.
Slippers aan en gaan met die banaan.... op een pelan pelan tempo welteverstaan.

Gewapend met water, cola en 2 sandwiches (gegrilde kipfilet met sla, tomaat, gekaramelliseerde ui en een honing-mosterddressing) gekocht bij Café Smörgås keer ik weer terug onder de parasol. Alweer een smakelijk genoegen is deze lunch.

Na nog wat gespetter en bakken & braden keren we terug naar de Radha, nemen daar een verfrissende douche en gaan er gelijk weer op uit zodat we niet weer direct in slaap vallen.

Op naar de Hardy's... we lopen er even langs de stellingen met souvenirs en gaan dan naar de supermarkt afdeling. Wat vruchtensap, cola en versnaperingen slaan we in en gaan weer naar de Radha.

Niet veel later krijgen we een whapje van Madé of we de afspraak van die avond kunnen vervroegen naar 19 uur i.p.v. 19:30 uur. Geen probleem. We spreken af bij Batu Jimbar en bespreken daar onze ideeën en de suggesties van Madé om zo tot een mooi tourschema te komen.

Morgen om 9:00 uur zal hij ons ophalen voor onze 1e tour dag.

Wat we gaan doen?

Daarover laten we jullie nog even in het ongewisse; lees dus ook ons volgende verslag als je niets wilt missûh.

Sampai jumpa.