1-5-2014, Dag 11 & 12

1 mei 2014 - Sanur, Indonesië

Vandaag een uitermate relaxed dagje waarbij we heerlijk genieten van de rijkdom het zwembad voor ons zelf te hebben. Aan deze luxe, de overwegend zonnige dagen, hemelse temperaturen, het eten, de mensen etc etc kunnen wij wel wennen.

We zijn al zwaar aan het overwegen ons 30-dagen geldige visum tot het maximum te benutten, Bali even te verlaten voor een stop-over in Singapore en dan voor een nieuwe termijn van 30 dagen terug te keren naar Bali.

Eens zullen we heus een keer weer onze neuzen laten zien in Nederland, de vraag is alleen wanneer

Gekkigheid natuurlijk. Wel vragen we ons af wanneer we hier weer terug zullen keren... want als het aan ons ligt, gaat dat zeker nog eens gebeuren.

Hier is het inmiddels de ochtend van dag 12 geworden en wachten we tot Loekie (ze heeft haar vrijwilligerswerk in Jimbaran afgerond) zich weer bij ons voegt in Sanur.

Omdat we weten dat Loekie ons vanuit Jimbaran komt vergezellen in Sanur, doen we 's morgens rustig aan. We zitten nog maar net aan ons ontbijt als Loekie zich al aankondigt met een luidkeels: "Petraaaaa, ben je al wakker?"

Ik loop naar beneden en help haar bagage naar boven dragen en zet deze tijdelijk op onze kamer (No. 5) neer. Loekie komt in de aangrenzende kamer (No. 6) te zitten, die direct wordt schoongemaakt zodat zij er al snel in kan trekken.

Als Loekie haar koffers heeft uitgepakt en wij ons hebben omgekleed wandelen we naar het zwembad van het Werdhapura hotel. Het is er drukker dan op alle vorige dagen. De Balinese scholen zijn momenteel gesloten, wat de jongeren de gelegenheid biedt het er ook van te nemen bij het zwembad. Er is een tekort aan ligbedjes maar daar wordt snel (in een Balinees tempo) verandering in gebracht.

Zo bakken, braden en zwemmen we wat vandaag. Tussendoor nemen we ook nog even een duik in de zee en scrubben onze huid met wat zeezand, heerlijk!

Als onze inwendige mens van zich laat horen, bestellen we elk een nasi goreng die we ons goed laten smaken aan de rand van het zwembad. Tegen 16 uur, als we weer van een extra laagje kleur zijn voorzien, slenteren we terug richting Radha waar we een verkwikkende douche nemen en daarna heerlijk relaxen op onze kamers.

Het kan natuurlijk niet uitblijven dat ook 's avonds onze inwendige mens  van eten wil worden voorzien. We willen Loekie kennis laten maken met The Wicked Parrot en nemen er plaats. Loekie kiest voor Bami goreng, Marianne geniet volop van haar keuze: een curry van kip met groenten en ik, aardappel eter als ik ben, kies
voor de cottage pie.

Toe kiezen L & M voor een bordje met vers fruit. Dit bordje blijkt een aardig groot bord te zijn met een verscheidenheid aan vers fruit. Het ziet er heerlijk uit. Zelf kies ik voor een banana pancake die er in gaat als zoete koek.

Iets ronder geworden maar met een voldaan gevoel, waggelen we terug richting HomeStay en doen onderweg nog enkele jewelry shops aan.

Onze dag zit er weer op. Ik had eigenlijk al moeten slapen, deed dat ook maar ben wakker geworden. Een mooie gelegenheid dan gelijk maar even dit verslag aan jullie uit te brengen.

Morgen slaan we het zonnen een beetje over, dat is vandaag best hard gegaan, en gaan dan met Loekie naar The Discovery Mall en misschien ook nog naar de even verderop gelegen Beach Walk Mall (bedankt Marcel voor de tip).

Selamat tidur.