5-5-2014, Dag 15 & 16

5 mei 2014 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Gisteren en vandaag overwegend in relax modus doorgebracht met uiteraard de nodige versnaperingen tussendoor.

Omdat het vandaag onze laatst volledige dag/avond is op Bali, sluiten we deze met een seafood dinner af op het strand van Jimbaran. Omdat we vorig jaar pas na zonsondergang op het strand arriveerden en toen nagenoeg niet konden zien wat ons werd voorgeschoteld, doen we het dit jaar een beetje anders.

Met de touroperator komen we overeen dat we om 17 uur opgehaald worden. Een kwartier voortijds meldt onze chauffeur Gusti zich echter al; en zijn dus bijtijds in Jimbaran.

We krijgen een tafel op het strand toegewezen, geven aan hoe laat we willen eten en slenteren naar de zee voor het maken van de laatste vakantiefoto's. Helaas kunnen we door laaghangende wolken de zon niet volledig onder zien gaan.

Wij denken dat iemand een paar blikken Japanners heeft opengetrokken want ineens ziet het zwart van de flitsgrage en fotogenieke Japanners die zich op allerlei wijzen laten vereeuwigen op het strand.

Wanneer ook wij zijn uitgefotografeerd (hebben we afgekeken van onze collega touristen) nemen we plaatsaan tafel waar we ons welkomstdrankje krijgen, gevolgd door een soort van maïssoep. Hierna komt er een schotel kancung (Indonesische waterspinazie), een mand met rijst en voor elk een bord met vis, schaal- en schelpdieren op tafel. Al etende komt er een 5-koppig gezelschap ons diner muzikaal opluisteren.

Tot slot van ons diner worden we getrakteerd op een bord vers fruit en is het tijd onze chauffeur op te zoeken en de weg terug naar Sanur aan te vangen.

Onze vakantie op Bali is nu zo goed als voorbij. Morgen om 20:05 uur lokale tijd vliegen we terug om woensdagochtend rond 7 uur 's morgens weer voet op Nederlandse bodem te zetten.

Het is goed zo. We hebben genoten van ons verblijf op dit heerlijke eiland!

Jullie allen bedankt voor het lezen van onze verslagen, jullie feedback, tips, trucs en reacties.

Terimah kassi. Sampai Jumpa.