28-4-2014, Dag 9

28 april 2014 - Kuta, Indonesië

Wat een rustige dag had moeten worden.... is dat ook geweest.

Ons oorspronkelijk plan om vandaag weer een tintje dichter bij 50 tinten bruiner
te komen, stellen we uit tot morgen omdat het voor Balinese begrippen best
bewolkt is.

Op ons to-do lijstje prijkt de top 3: shoppen

Dus hoppa taxi aanhouden, prijs bedingen, in de taxi springen en op naar The Discovery Mall in Kuta. Ons 'beeld' dat we in Sanur wel aantroffen, is hier in geen velden of wegen te bekennen. Ergens vinden we dat niet zo heel erg daar het nu een relatief uniek item blijft en niet een beeld dat in grote getale wordt geproduceerd en verkocht. Bij de Balinese versie van Rivièra Maison vinden we wel een nieuw offerparasol. Deze is een slag groter dan degene die we vorig jaar hebben aangeschaft.

Met in ieder geval die aankoop keren we blij weer terug met onze aanwinst in Sanur. Alsof het zo heeft moeten zijn, stopt onze taxichauffeur op de weg terug precies voor de zaak waar wij eerder 'ons' beeld al hebben gezien. We lopen de winkel in omdat we 'ons' beeld van dichterbij willen zien en ons er zo van vergewissen dat deze inderdaad demontabel is. Demontabel is het beeld inderdaad op het onderstel van 1 meter breed na. Na enkele blikken met elkaar gewisseld te hebben, weten we dat uitstellen geen zin heeft. Wij willen dit beeld PUNT.NL

Helemaal in ons element verlaten we niet veel later de giftshop en komen terug op de kamer tot de conclusie (wij hadden zo onze vermoedens al) dat het onderstel langs geen kanten in onze koffer zal passen. Die zullen we dus goed verpakken en separaat inchecken.

En zo geschiedde het dat we in 1 ochtend bijna Rp 1.000.000,00 uitgeven. Wat ons betreft zijn onze aankopen die meer dan waard.

Na een korte lunchstop besluiten we naar het strand te wandelen met het idee even lekker pootje te baden. We zijn bedrogen uitgekomen; de zee heeft zich namelijk een heel eind teruggetrokken waardoor dat niet mogelijk was.

Onze avond brengen we deels op onze kamer door en deels bij Casablanca waar we wat eten en deels bij Batu Jimbar waar we wat drinken.

Morgen gaan we dan hopelijk wel in de gelegenheid zijn om te bakken & braden want hoe dan ook... we zijn met onze 1 à 2 tinten bruiner nog ver verwijderd van ons beoogde doel.