31-05-2015 We zijn er!

31 mei 2015 - Jakarta, Indonesië

Zaterdag zijn we al bijtijds op Schiphol en hebben daar gelijk onze bagage drop-off gedaan. De tijd tot aan het boarden benutten we met shoppen, eten, drinken en slenteren door de terminals.

Eenmaal aan boord gaat de reis voorspoedig en stappen we een goede 11 uur later al van boord in Kuala Lumpur voor een kortdurende stopover.

Vanaf hier is het nog 1,45 uur verder vliegen naar Jakarta en ook daar arriveren we geheel volgens schema. Na het verkrijgen van het V.O.A. (Visa on Arrival) is het wachten op onze koffers die wonderwel precies na elkaar de bagageband op rollen.

Bij het naar buiten lopen zien we al snel de gids die ons tijdens de reis gaat begeleiden. Hij stelt ons voor aan de chauffeur en we gaan op weg naar het hotel van die nacht. Hans (naam van de gids) en Benbang (zo heb ik de naam de chauffeur verstaan) staan ons bij tijdens onze reis over Java.

Er zitten wat verschillen in het reisprogramma dat Hans heeft opgekregen via de reisorganisator in vergelijking met het programma dat wij hebben. Over en weer maken we kopieën van elkaars reisprogramma voor het geval dat. Hoe deze verschillen zich in de praktijk laten oplossen bekijken we van keer tot keer en mocht het nodig zijn, koppelen we het zeker nog terug naar onze reisorganisator. Voor nu laten we ons er in ieder geval niet teveel door uit het lood slaan en is en blijft ons motto: Genieten met een hoofdletter G.

Dat gezegd hebbende...het  is hier nu even na half 1 's nachts. Hoog tijd om te genieten van wat slaap in een echt bed. Morgen half 7 op en 9 uur op pad voor een nieuw avontuur.

Vanuit kamer 2107 op de 21e verdieping wensen wij jullie nog een hele fijne dag toe. Wij gaan slapen.

Selamat Tidur!

1. Mile:
    1 juni 2015
    Hoi dames, waarschijnlijk hebben jullie goed geslapen want jullie zullen wel moe geweest zijn. Dat wordt een vroegertje morgenochtend. En ach, die verschillen in het reisprogramma daar komen jullie vast wel uit. Geniet ervan morgen! We zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen. xxx
  2. Mile:
    1 juni 2015
    Oh ja, Marianne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Er zijn slechtere plekken op deze aardbol om je verjaardag te vieren! Maak er een hele mooie dag van saampjes. xxxx
  3. Char:
    8 juni 2015
    waar is de chauffeur bang voor? hahaa